(The Turkish Post) – İçişleri Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu dahil üç belediye başkanının görevden uzaklaştırıldığını ve ve tutuklanan Şişli Belediye Başkanı Resul Emrah Şahan yerine, Şişli Kaymakamı Cevdet Ertürkmen’in kayyım olarak atandığını açıkladı.
Kayyım olarak atanan Şişli Kaymakamı Cevdet Ertürkmen, Şişli Belediyesi Başkanlığı makamına polisler eşliğinde geçti.
Şişli Belediyesi’ne kayyım atanmasının ardından bu sabah saat 05.00’te yüzlerce polis binayı ablukaya aldı. Belediye çalışanları ve yurttaşlar dışarı çıkarıldı, binaya girişler engellendi.
CHP’li meclis üyeleri polis müdahalesine alkışlarla protesto ederek tepki gösterdi. Binadan çıkarılan bazı üyeler, grup odasında nöbet eylemi başlatarak içeride kalmaya devam etti.
KAYYIM GÖREVİNE BAŞLADI
Kayyım atanan Şişli Belediyesi’nin resmi sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, “Sayın Cevdet Ertürkmen, Şişli Belediye Başkan Vekili olarak göreve başlamıştır” denildi.
ÜST ÜSTE İSTİFALAR
Şişli Belediyesi Başkan yardımcıları Fatma Özlem İzol ve Ozan Özgür Doğru kayyıma tepki olarak istifa ettiklerini açıkladı.
Ozan Özgür Doğru istifa mektubunda, 19 Mart sabahı belediyeye yönelik yapılan polis baskınlarının ardından halktan gelen büyük dayanışmanın bu kararı almasında etkili olduğunu vurguladı.
Doğru, şu ifadelere yer verdi:
“Şişli halkına bir teşekkür ve inandıkları demokratik Türkiye için bir istifa borçluyum. İstifamın nedeni; halkımızın yaşadığı gerçeklerin ve halkımızın seçme hakkının yok sayılmasıdır.
Av. Fatma Özlem İzol ise 31 Mart 2024 seçimlerinde halkın büyük çoğunluğunun oylarıyla seçilen Resul Emrah Şahan’ın tutuklanmasını ve yerine kayyum atanmasını “demokrasiye darbe” olarak değerlendirdi.
“Bu hukuksuzluğu, demokrasi dışılığını, halkın iradesine atanmış kayyumu, zorbalığını kabul etmiyorum” diyen İzol, 17 Nisan 2024’ten bu yana yürüttüğü Belediye Başkan Yardımcılığı görevinden istifa ettiğini duyurdu.





















